Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
Obchodné podmienky sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi kupujúcim a
obchodníkom uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu www.engrave.sk.
Obchodník: Engrave s.r.o., Záhorácka 5/54, 90101 Malacky, IČO: 56378939, DIČ: 2122285770. Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel: Sro, č. vložky: 179725/B
Kupujúci: fyzická alebo právnická osoba, ktorá odoslala elektronickú objednávku
spracovanú internetovým obchodom www.engrave.sk
Elektronická objednávka: odoslaný elektronický formulár, ktorý obsahuje informácie o
kupujúcom, o objednanom tovare z internetového obchodu www.engrave.sk a o
celkovej cene objednávky.
Obchodné podmienky: bližšie upravujú práva a povinnosti obchodníka a
kupujúceho, tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
Povinnosti prevádzkovateľa
- Obchodník sa zaväzuje, že bude kupujúcemu dodávať tovar, ktorý uviedol v
elektronickej objednávke za platobných a dodacích podmienok platných v deň
odoslania elektronickej objednávky. - Obchodník spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady:
daňový doklad (faktúra alebo blok z registračnej pokladnice), ktorý zároveň slúži ako
záručný list. - Obchodník zabezpečí tovar voči jeho poškodeniu pri preprave. To zahŕňa
balenie a poistenie tovaru. - Obchodník nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru zapríčinené
treťou stranou, za poškodenie tovaru treťou stranou a za prípadné nedodanie tovaru,
ku ktorému došlo vinou výrobcu, dodávateľa alebo distribútora. - Obchodník sa zaväzuje bezodkladne informovať kupujúceho o mimoriadnych
udalostiach, ktoré môžu ohroziť vybavenie jeho objednávky.
Povinnosti kupujúceho
- Kupujúci sa zaväzuje uvádzať pravdivé údaje pri vyplňovaní elektronickej
objednávky. Ďalej sa zaväzuje objednaný tovar riadne prevziať a skontrolovať
neporušenosť a úplnosť dodávky. V prípade akýchkoľvek závad musí tieto oznámiť
prepravcovi a obchodníkovi bezodkladne. - Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť za tovar kúpnu cenu v plnej výške v zmysle
platobných podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho prevzatím objednaného
tovaru.
Uzatvorenie zmluvy a odstúpenie od zmluvy
- Všetky prijaté elektronické objednávky, ktoré boli vyplnené pravdivo a úplne, sú
považované za návrh kúpno-predajnej zmluvy a sú považované za záväzné pre
obidve zmluvné strany. - Prijatie elektronickej objednávky obchodníkom je potvrdené e-mailom na
adresu udanú kupujúcim v objednávke, najneskôr do 24 hodín v pracovné dni. - Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje súhlas s týmito Obchodnými
podmienkami v znení platnom v deň odoslania objednávky. - Obchodník akceptuje návrh na zmluvu zo strany kupujúceho dodaním tovaru
kupujúcemu. - Obchodník je vo výnimočných prípadoch (veľké množstvo, cena, náklady a
vzdialenosť, …), obzvlášť pri kúpnej cene vyššej ako 200 EUR oprávnený žiadať
kupujúceho potvrdenie objednávky dôveryhodným spôsobom (telefonicky, písomne,
osobne,…). V prípade odmietnutia potvrdenia objednávky kupujúcim, obchodník
považuje objednávku za neplatnú. - Obchodník je oprávnený pri kúpnej cene objednávky vyššej ako 200 EUR, alebo v prípade úpravy tovaru gravírovaním požadovať od kupujúceho platbu vopred.
- Kupujúci je oprávnený stornovať elektronickú objednávku bez udania dôvodu do
24 hodín od jej odoslania. Kupujúci objednávku môže stornovať telefonicky alebo emailom. - K uzavretiu kúpno-predajnej zmluvy dochádza prevzatím tovaru kupujúcim.
- Kupujúci je oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do štrnástich
pracovných dní od uzatvorenia zmluvy v zmysle § 7 zákona č. 102/2014 Z.z.
písomným oznámením na emailovú adresu info@engrave.sk. O akceptovaní
odstúpenia od zmluvy bude kupujúci vyrozumený e-mailom do 24 hodín od
obdržania odstúpenia. Ak tento e-mail kupujúci neobdrží do tejto stanovenej doby, je
jeho právom a povinnosťou telefonicky alebo e-mailom si tieto informácie vyžiadať.
Formulár na odstupenie od zmluvy nájdete
tu: Formulár na odstúpenie od zmluvy - V prípade odstúpenia od zmluvy sa kupujúci zaväzuje vrátiť tovar
obchodníkovi bez závad a v pôvodnom balení do 3 dní. Náklady spojené
s vrátením tovaru obchodníkovi znáša spotrebiteľ. - Obchodník sa zaväzuje prevziať tovar a vrátiť kupujúcemu zaplatenú sumu
do 14 pracovných dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od
zmluvy. Platba prebehne až po obdržaní vráteného tovaru. Obchodník vráti
kupujúcemu peniaze po vzájomnej dohode na kupujúcim písomne uvedený bankový
účet, alebo osobne na adrese obchodníka. - V prípade ak objednaný tovar obchodník upravuje gravírovaním, na požiadanie
zákazníka, zákazník stráca právo na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ nemôže
odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých
požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa. - Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy ak je dôvodné podozrenie, že
ide o snahu kupujúceho zavádzať obchodníka uvedením falošných, klamlivých
alebo nesprávnych údajov. - Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil spotrebiteľ záujem a ktoré sa
zhodujú s popisom poskytnutým obchodníkom, náklady na jeho vrátenie a dodanie
tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky účelne vynaložené náklady v
súvislosti s tým znáša obchodník.
Dodacie a platobné podmienky
- Miestom plnenia zmluvy sa rozumie korešpondenčná adresa prijímateľa uvedená
kupujúcim v elektronickej objednávke. Tovar bude dodaný obchodníkom s
využitím služieb tretích strán, alebo na základe dohody s kupujúcim bude tovar
pripravený u obchodníka, kde si ho kupujúci preberie do 3 pracovných dní po
výzve e-mailom od obchodníka. - Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu, prípadne prepravcovi na
prepravu ku kupujúcemu. - Vlastnícke právo na tovar prechádza na kupujúceho pod podmienkou zaplatenia
kúpnej sumy v plnej výške. - Obchodník dodá tovar kupujúcemu v čo možno v najkratšej dobe, obyčajne
do 10 pracovných dní, po potvrdení prijatia elektronickej objednávky. Doba pre
dodanie tovaru môže byť vo výnimočných prípadoch dlhšia a kupujúci bude o nej
včas informovaný. Nedodanie tovaru do 24 kalendárnych dní, alebo nesúhlas
kupujúceho s predĺženou dobou pre dodanie tovaru oprávňuje kupujúceho odstúpiť
od zmluvy. - Ceny tovarov v internetovom obchode www.engrave.sk sú uvedené v eurách.
- Obchodník si vyhradzuje právo zmeny cien, v prípade tlačových chýb, zmeny
peňažných kurzov, pri výraznom náraste inflácie alebo pri výrazných zmenách
dodávateľských podmienok od výrobcov a ostatných dodávateľov tovaru. O týchto
okolnostiach je obchodník povinný kupujúceho bezodkladne informovať.
Kupujúci je v týchto prípadoch oprávnený odstúpiť od zmluvy. - Kúpna cena je splatná najneskôr pri prevzatí tovaru v prípade dobierky alebo
osobného prevzatia. - Obchodník stanovuje poštovné a balné, ktoré sa v objednávke pripočítava k
hodnote tovaru a ktoré je kupujúci povinný zaplatiť spolu s cenou tovaru, tak ako je to
uvedené na objednávke. O výške poštovného a balného obchodník informuje na
stránke www.engrave.sk. - Kupujúci môže za tovar zaplatiť nasledovnými spôsobmi:
- prevodným príkazom
Predfaktúru uhradí kupujúci zo svojho účtu v banke alebo cez elektronické
bankovníctvo na účet obchodníka SK7211000000002949172852
Ako variabilný symbol kupujúci uvedie číslo objednávky, ktoré bude uvedené v emaili o potvrdení objednávky. - dobierkou
Cenu za objednaný tovar kupujúci zaplatí až pri jeho prevzatí od prepravcu. - v hotovosti
Cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od
obchodníka. - platobnou kartou online, alebo online bankovým prevodom prostredníctvom platobnej brány TatraPay+ spoločnosti Tatra banka, a.s.
Zmluvné pokuty za neprevzatie zásielky
Každá objednávka je záväzná (Občiansky zákonník § 544-545, zákon č. 40/1964 Zb.) podľa našich obchodných podmienok. Zákazníci, ktorí si objednajú tovar a nezaplatia objednávku, prípadne si následne neprevezmú expedovanú zásielku na dobierku, môžu byť zverejnení v registri dlžníkov a bude požadovaná úhrada vzniknutých nákladov na odoslanie tovaru a manipulačný poplatok (tzv. zmluvná pokuta) vo výške 30 €. Odoslaním objednávky súhlasíte s našimi obchodnými podmienkami a zmluvnou pokutou v spomínanej výške. Upozorňujeme, že všetky nesplatené pohľadávky (neuhradené zmluvné pokuty), môžu byť postúpené zmluvnej spoločnosti k vymáhaniu pohľadávok, vrátane všetkých nákladov s tým spojených.
Farby
Obchodník nedokáže zaručiť, že sú farby reprodukované úplne presne. To je dôvod, prečo farby, ktoré vidíte, závisia od typu vášho počítača a jeho nastavení, ako aj od internetového prehliadača, ktorý používate.
Záruka a reklamácie
Prípadné reklamácie sú posudzované individuálne a v súlade s platným právnym poriadkom. Kupujúci je povinný prípadné nedostatky a poškodenia ohlásiť obchodníkovi hneď po prevzatí tovaru. Za poškodenie spôsobené prepravcom e-shop nezodpovedá.
Na celý sortiment tovaru je poskytovaná záruka 24 mesiacov, pokiaľ nie je stanovené inak. Do záručnej opravy bude prijatý len kompletný tovar, so sprievodnou dokumentáciou. Záruka sa vzťahuje iba na výrobné chyby. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom.
Ak zákazník priloží k požiadavke na gravírovanie alebo potlači nesprávny text, nebude to uznané za reklamáciu. Aj obrázok alebo foto, prosíme, prikladajte v dobrej kvalite, vyhneme sa tak zbytočným nedorozumeniam. Pri textoch pozor na gramatické chyby.
Do záručnej opravy nebude prijatý tovar:
– s uplynulou záručnou lehotou v deň predloženia (doručenia) tovaru k reklamácii,
– mechanicky poškodený (roztrhnutý, poškriabaný, prepálený atď.)
– bez doloženia pôvodu nákupu,
– poškodený nesprávnym použitím v rozpore s návodom na použitie alebo bežnými zásadami používania daného tovaru,
– poškodený neodborným servisnom zásahom,
– poškodený zanedbaním starostlivosti o tovar (údržby tovaru).
Na čo sa záruka nevzťahuje + výnimky skupín tovaru:
– batérie a batériové články, kde je ako záručná doba udávaná životnosť výrobku (obvykle kratšia než zákonná záruka – 6 mesiacov),
– poruchy vzniknuté bežným opotrebením,
– poruchy vzniknuté nesprávnym použitím výrobku,
– na produkty kupujúcemu ZADARMO (darček k výrobku, ako je napr. príslušenstvo, služby poskytované ZADARMO),
– tovar vyrobený na základe špecifikácií zákazníka – personalizované produkty – napr. gravírovanie, potlač. (Zákon 102/2014 §7)
V prípade neoprávnenej reklamácie si obchodník vyhradzuje právo účtovať všetky priame náklady spojené s vybavením tejto reklamácie.
Postup pri reklamácii:
1) Informujte nás o reklamácii e-mailom.
2) Tovar zabaľte do obalu, vrátane kompletného príslušenstva dodaného s tovarom.
3) Tovar zašlite (nie na dobierku!) na adresu obchodníka.
4) Priložte doklad o zakúpení reklamovaného tovaru v našom obchode a vyplnený reklamačný formulár
5) Vašu reklamáciu vybavíme čo najrýchlejšie, najneskôr však do 30 dní od jej prijatia našimi pracovníkmi.
6) Po vybavení reklamácie je kupujúci kontaktovaný e-mailom, a vybavenú reklamáciu obchodník kupujúcemu zašle štandardným balíkom. Ak si kupujúci zásielku s reklamovaným tovarom neprevezme, s obchodníkom nekomunikuje, prípadne je na uvedených kontaktoch nedostupný, vyhradzuje si obchodník právo reklamáciu zrušiť a s tovarom naložiť ako uzná za vhodné.
7) Náklady spojené s vrátením tovaru hradí kupujúci.
Pojednávanie o reklamácii:
1) O riadne uplatnenej reklamácii kupujúceho u obchodníka rozhodne reklamačné oddelenie ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto doby sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie poruchy. Reklamačné oddelenie vedie sprievodnú evidenciu došlých reklamácií.
2) Reklamáciu, vrátane odstránenia poruchy, musí reklamačné oddelenie vybaviť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.
3) Ak ide o poruchu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola riadne a včas odstránená, a reklamačné oddelenie má povinnosť poruchu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to nie je vzhľadom k povahe poruchy úmerné, môže reklamačné oddelenie vec vymeniť, alebo ak sa týka porucha len súčasti veci, vymeniť súčasť. Ak takýto postup nie je možný, môže reklamačné oddelenie poskytnúť k žiadosti kupujúceho primeranú zľavu alebo vrátiť plnú sumu.
4) Ak ide o poruchu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby mohla byť kúpená vec riadne užívaná ako vec bez chyby, má kupujúci právo, aby mu reklamačné oddelenie vec vymenilo, alebo vrátilo peniaze.
5) Tie isté práva prináležia kupujúcemu, ak ide o poruchy odstrániteľné, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie poruchy po oprave alebo väčší počet chýb vec riadne užívať.
6) Ak ide o iné poruchy neodstrániteľné, a ak kupujúci nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z ceny alebo vrátenie plnej sumy.
Záverečné ustanovenia reklamácií
1) Tieto vyhlásené reklamačné podmienky sa vzťahujú na všetky kúpne zmluvy uzatvorené v našom e-shope a tvoria ich prílohu, ak nie sú priamo v kúpnej zmluve dohodnuté iné individuálne reklamačné podmienky kúpnej zmluvy.
2) Príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa majú prednosť pred ustanoveniami tohto reklamačného poriadku, ak sú s nimi v rozpore.
3) Tieto reklamačné podmienky vyhlasuje obchodník ku dňu 17.4.2023 s tým, že sú publikované na www.engrave.sk tak, aby každý kupujúci mal možnosť sa s ich obsahom oboznámiť ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy.
Ochrana osobných údajov
- Pri elektronickej objednávke vyjadruje kupujúci súhlas k použitiu jeho osobných
údajov obchodníkomm za účelom zaslania objednaného tovaru na jeho adresu. - Údaje zákazníkov sa neposkytujú tretím osobám v zmysle Zákona 84/2014 Z.z.
Prechodné a záverečné ustanovenia
- Tieto Obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke
obchodníka v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi
oboma stranami dohodnuté inak. - Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky
ustanovenia Obchodných podmienok a Reklamačného poriadku v znení platnom v
deň odoslania tejto objednávky. - Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito Obchodnými
podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a inými
súvisiacimi právnymi predpismi